Pie!

Här får ni ett recept på Hallonpaj, som jag själv ska börja baka strax. Blev jättesugen på det förut när min kompis berätta att hon satt och åt det. Åååh va gott.

HALLONPAJ (4 port.)

Ingredienser
150g Smör
3 dl Vetemjöl
1 dl Sockerocker
1 tsk Vaniljsocker
1/2 tsk Bakpulver
1 krm Salt

Fyllning
4 dl Hallon (Helst färska hallon)
2 msk Socker
1 tsk Potatismjöl

Till serveringen
Florsocker
Vispad grädde, Vaniljsås eller glass

Sätt på ungnen, ställ tempraturen på 225 grader.
Smält smöret och låt det svalna.
Blanda mjöl, socker, vaniljsocker bakpulver och salt. Tillsätt det smälta smöret och arbeta ihop ingredienserna till en deg.
Tryck ut degen i portionsformar eller i en stor form som är cirkca 22 centimeter i diameter.
Lägg bären ovanpå degen. Blanda socker och potatismjöl. Strö sockerbladningen över alltsammans.
Grädda mitt i ugnen i circka 15-20 minuter.
Låt pajen svalna lite.
Pudra över florsocker och servera pajen ljumma med vaniljsås, vispad grädde eller glass.

Hoppas det smakar! Nu ska jag börja baka min paj :)!

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0