Brutal viktminskning

Rapparen 50 Cent har tagit varje tillfälle i akt att flexa sina vältrimmade muskler.

Men inför rollen som cancersjuk var han tvungen att göra sig av med 25 kilo.

I filmen ”Things Fall Apart" spelar Curtis ”50 Cent” Jackson en cancersjuk amerikansk fotbollsspelare. För att komma i form för rollen var den annars så biffige 50 Cent tvungen att gå ned en hel del i vikt. Från rejäla 97 kilo till nästan 70 kilo.

I nio veckor höll han sig till en strikt vätskediet och dagliga tretimmarspass på löpbandet.

– Jag svalt, säger 50 Cent till Us Weekly.

Men nu när inspelningen är klar har rapparen börjat jobba på att bygga upp sitt gamla jag igen.

– Jag äter. Jag kommer vara i form igen väldigt snart, sägen han.




Källa

Detta är helt sjukt. Visst, man kan offra vissa små inte så märkvärdiga förändringar för en roll, det handlar ju trots allt om mycket pengar. Men att riskera sin hälsa på det här sättet.. ? Är det bara jag som tycker att viktminskningen verkar en aning skadligt? Det ser inte ens ut som 50 Cent längre. Man tror ju fan att killen lider av leukemi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0